Toimitusehdot

Asioiminen verkkokaupassa

Täältä löytyy vastauksia ja ohjeita verkkokaupassa asioimiseen

Kuluttajien asiakkuus

Ettonetin verkkokauppa on avoinna kaikille kuluttajille, eli Ettonetin asiakkaaksi pääse kuka tahansa. Asiakkaaksi rekisteröityminen ei ole pakollista, mutta suositeltavaa. Erikoistarjoukset koskevat vain rekisteröityneitä asiakkaita.

Yritysasiakkuus

Yrityksille verkkokauppa on tuotteiden esittely- ja informaatiopaikka. Ostamisen lisäksi yritys voi rekisteröitymisen jälkeen pyytää määrittelemistään tuotteista tarjouksen. Sähköpostin kautta lähetämme informaatiota Ettonetin uutuuksista ja kampanjoista.

Miten verkkokauppa toimii?

Ettonetin verkkokauppa on selkeä ja helppo käyttää. Siellä tuotteista saa perusteellisen informaation. Ettonetin verkkokauppa toimii Prospercart- verkkokauppaohjelmistolla, joka on käyttäjäystävällinen ja turvallinen.

Ettonet verkkokaupasta ostaminen

1. Tutustu Ettonetin tarjoamiin ratkaisuihin elämän eri toiminnoissa painamalla sivun yläreunan toimintopalkkeja. Niiden alta näet informaatiota eri tuoteryhmistä, kunnes löydät tarvitsemasi. Tutustu tuotteeseen ja päätöksesi jälkeen valitse haluamasi määrä ja paina ”lisää ostoskoriin”.

2. Kun tiedät etukäteen mitä tuotetta haet, voit käyttää sivun oikeassa ylälaidassa olevaa hakukenttää, josta pääset suoraan tuotteisiin.

3. Mikäli tilaamasi tuote vaati räätälöintiä, esim. puuväri ja verhoilukangas on valittava, se tapahtuu asianomaisesta valikossa. Valitse klikkaamalla haluamaasi väriä tai kangasta, taikka muuta vaihtoehtoa, joka pitää päättää ennen ostamista.

4. Jos haluat tuotteeseen muita värejä tai ominaisuuksia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 0400 125 320 tai 03 781 7996, info(at)ettonet.fi

5. Kun ostoskorissasi on kaikki haluamasi tuotteet, paina ”ostoskori” -paniketta ja se avautuu. Tässä vaiheessa tarkista, että ostoskorissa on oikeat tuotteet ja oikeat määrät. Voit vielä halutessasi muokata ostoskoria: poistaa, vaihtaa tai lisätä tuotteita.

6. Kun olet tarkistanut ostoskorisi, niin seuraavaksi valitse haluamasi toimitustapa.

7. Toimitustavan valinnan jälkeen, valitse haluamasi maksutapa. Ettonetin verkkokaupassa voi maksaa kaikilla verkkopankeilla (verkkomaksu) ja yleisimmillä luottokorteilla, postiennakolla tuotetta noutaessasi kotipostista, tai vastaavasti bussiennakolla (matkahuolto).

8. Valittuasi verkkomaksun aukeaa Paytrail Oyj:n sivu. Valittuasi haluamasi verkkomaksupainikkeen, siirryt automaattisesti oman pankkisi verkkomaksusivulle, mihin maksu suoritetaan. Maksun suorituksen jälkeen ohjelma ohjaa sinut takaisin Ettonetin verkkokauppaan, missä näkyy, että tilaus ja maksu on onnistunut.

Huom! Älä ikinä poistu tai sulje verkkomaksusivua, ennen kuin olet nähnyt Ettonetin tilausvahvistussivun.

9. Mikäli valitsit maksutavaksi posti- tai bussiennakon, maksu suoritetaan vasta tilausta noudettaessa kyseisellä tavara-asemalla (postin tai matkahuollon toimipiste) ja tällöin tilausvahvistus tulee heti, kun tilaus on hyväksytty.

10. Tuotteitamme voi tilata myös puhelimitse. Ota silloin yhteyttä numeroon 0400 125 320 (Helsinki) tai 03 781 7996 (Lahti).

Kaikissa ongelmatapauksissa voit soittaa molempiin numeroihin, autamme mielellämme.


Turvallisuus

Ettonet verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Tilauksen yhteydessä jättämäsi asiakastiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia, emme luovuta niitä ulkopuolisille.

Käytössämme on turvapalvelin eli palomuuri. Tämä pääsyvalvontakontrolli estää ulkopuolisten pääsyn Ettonetin tietojärjestelmään.

Kun sisäänkirjautumisen jälkeen lopetat asioinnin verkkokaupassa, klikkaa KIRJAUDU ULOS -painiketta. Uloskirjautuminen varmistaa sen, ettei selaimestasi päästä asiakastietoihisi ilman uutta kirjautumista.

Mikäli käytät verkkokauppaa yhteiskäytössä olevalta tietokoneelta, älä tallenna käyttäjätunnustasi selaimen muistiin, ja huolehdi siitä että tyhjennät välimuistin käytön jälkeen.

Verkkomaksuilla maksaminen on turvallista. Käytämme Paytrail Oyj:n verkkomaksupalvelua, mikä on luotettava ja turvallinen verkkomaksupalvelu. Kaikki verkkomaksutapahtumat tapahtuvat kunkin pankin verkkopankkipalvelun sivuilla ja pankin asettamien turvallisuusmääräysten sisällä. Lisätietoa saatte omasta pankistanne!

Toimitusehdot ja maksutavat:

Mallisto

Mallisto jakautuu toimitustavan perusteella kahteen kategoriaan. Pienesineet ovat varastotuotteita, joita pidämme toimitusvalmiina omassa varastossamme. Suuremmat tuotteet, jotka tilaaja räätälöi itselleen sopivaksi, tilataan valmistajalta vasta meidän saatua tilauksenne. Siksi niiden toimitusaika on pidempi, eikä niillä ole palautusoikeutta.

Tuotehinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisävero. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Hinnat ovat vapaasti Lahden ja Helsingin toimitiloissamme. Lisäämme hintoihin posti/rahtikustannukset, jonka kerromme tuotteen yhteydessä.Tilaustuotteissa ja suuremmista eristä olemme yhteydessä asiakkaaseen sopiaksemme parhaan ja taloudellisen tavan hoitaa kuljetus.Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin ja korjauksiin kaikissa tapauksissa.

Maksutavat

Yksityisasiakkaat voivat maksaa tilauksensa verkkopankin tai luottokortin kautta. Voimme myös toimittaa tilauksen posti-tai bussiennakolla, jolloin se maksetaan postiin/matkahuoltoon tilausta noudettaessa. Myöskin lasku ja osamaksuvaihtoehto on tarjolla. Halutessasi voit maksaa tilauksesi laskulla tai osamaksulla, valitse maksutavaksi haluamasi Svean vaihtoehto. Tarjoamme Suomessa kaikkien pankkien verkkomaksut, Paytrail Oyj:n toiminnon kautta. Luottokorteista käyvät yleisimmät kuten Visa, MasterCard ja VisaElectron.

Maksutavaksi voi myös valita yhteydenottopyynnön, jolloin asiakaspalvelumme ottaa teihin yhteyttä ja tilaus tehdään yhdessä, välttääksemme epäselvyydet.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, VisaElectron tai MasterCard-korteilla, Ettonet Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja
lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com




Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Svea webpay/paymentplan

Verkkokaupastamme voit tilata tuotteita ja maksaa ne laskulla tai osamaksulla. Laskutuksen hoitaa Svea Ekonomi. Tutustu ehtoihin:
-Svea webpay
-Svea paymentplan

Toimitustavat

Ostaessasi Ettonet verkkokaupasta perimme 7 € - 16€ toimituskulut. Posti-/bussiennakolla tilattaessa perimme 4,00 € maksutapamaksun, riippuen tilauksen painosta. Toimitukset lähetämme tilaamasi varastotuotteet postitse tai Matkahuollon kautta mahdollisimman pian, useimmiten jo vuorokauden kuluessa hyväksytyn tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen tuotteesta on loppunut varastostamme, olemme sinuun yhteydessä. Riippuen paikkakunnastasi ja Postin tai Matkahuollon toiminnasta tilaukset saapuvat noudettavaksi tavara-asemalle 1-5 arkipäivän kuluessa. Viikonloput ja pyhät saattavat viivyttää toimitusta.

Mikäli haluat että tilaamasi tavarat toimitetaan kotiin saakka ja haluat apua tuotteiden kokoamisessa ja ohjeistuksessa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: 0400 125 320, info(at)ettonet.fi. Tämän vaihtoehdon hinta määräytyy toimitusosoitteen ja lisäpalveluiden mukaan.

Turhat tilaukset

Toivomme, että et tekisi tilauksia huvin vuoksi. Meille muodostuu paljon vaivaa ja ylimääräisiä kuluja lunastamattomista paketeista.

Palautus, huolto ja reklamaatio:

Tuotteen palautus

Kaikilla varastotuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa maksutta asiakaspalautuksena. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja pakkaus ehjänä.

HUOM!!! Asiakkaalle räätälöidyillä tuotteilla, jotka on valmistettu tilaajan määritysten mukaisesti, emme hyväksy peruutuksia, eikä niillä ole palautusoikeutta.

Tuotevirheen korjaaminen ja huolto

Jos toimitettu varastotuote on vioittunut, pitää tuotteesta tehdä virheilmoitus info(at)ettonet.fi, josta saat ohjeet kuinka toimia. Jos palautuksesta sovitaan, silloin postimaksua ei tarvitse maksaa. Tilanteen mukaan toimitamme sinulle uuden tai korjatun tuotteen. Mikäli tuote on loppunut tai korjaus ei ole mahdollista, palautamme maksamasi summan takaisin tilillesi. Tuotevirheissä ja reklamaatiossa voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, info(at)ettonet.fi

Huomatessasi virheen räätälöidyssä tilaustuotteessa, ole yhteydessä tuotteen myyjään tai asiakaspalvelumme. Sieltä saat ohjeet, kuinka toimia. Mahdollista virheellistä tuotetta EI SAA palauttaa sopimatta siitä Ettonet Oy:n henkilön kanssa. Virhetapauksissa toimimme Suomen kuluttajasuojalain mukaisesti.

Ongelmatilanteet

Mikäli yllä mainituista asioista ei löytynyt ratkaisua ongelmaasi, tai jos sinulla on muuta kysyttävää Ettonetistä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua parhaamme mukaan!

Tietoa meistä

Ettonet Oy on suomalainen yritys. Tuotteiden suunnittelussa käytetään suomalaista muotoiluosaamista ja valmistustaitoa. Tuotehankinnoissa pyrimme työllistämään sosiaalisten työpajojen osaajia.

Verkkokauppamme lisäksi myymme tuotteitamme Helsingin ja Lahden myymälöissä, sekä jälleenmyyjien kautta.

Svea toimitusehdot

Lasku sekä pinssit

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Valitessasi maksutavaksi Svea Laskun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.
Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo(at)svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.


Erämaksu sekä pinssit

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Valitessasi maksutavaksi Svea Erämaksun, saat ostoksistasi pinssejä. Käy rekisteröimässä pinssit osoitteessa www.svea.fi/pins.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo(at)svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.


Yhteystiedot:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland

Atomitie 2 C

00370 Helsinki